English

پورتال مشتریان

۰۲۱۴۲۰۱۳۰۰۰

imam-khomaini-port

بندر امام خمینی(ره)

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با وسعت ۱۱۰۴۴ هکتار در شمال غربی خلیج فارس و درانتهای آبراه خور موسی قراردارد. این آبراه بامتوسط عمق ۲۰ متر، عرض ۲۵۰ متر وطول ۴۲ مایل دریایی بستری آرام و مطمئن برای تردد انواع کشتی های اقیانوس پیمای تجاری و نفتکش را از مسیر خلیج فارس،تنگه هرمز،دریای عمان و اقیانوس هند به اقصی نقاط جهان فراهم نموده است. با توجه به مزایای منحصر به فرد این بندر از جمله، نزدیکی به ۷۰درصداز مراکز مهم صنعتی و جمعیتی کشور، همجواری با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام، نزدیکی به منطقه آزادتجاری اروند، قرارگرفتن در مسیر کریدور بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب (INSTC) وکریدور بین المللی حمل و نقل شرق ،غرب ، قرارگرفتن در کوتاهترین و مطمئن ترین مسیر زمینی حمل کالااز کشورهای عراق،ترکیه،حوزه قفقاز و آسیای میانه به کشورهای جنوب شرق آسیا، این بندر را به یکی از مهمترین مراکز تجاری ایران و منطقه تبدیل کرده است.

دارای ۳۶ کیلومتر جاده های دسترسی اصلی و فرعی داخلی و بهره برداری از ۱۴۰ کیلومتر راه آهن داخلی جهت اتصال مجتمع بندری و اراضی پشتیبانی به شبکه راه آهن سراسری. نزدیکترین بندر جنوبی به مراکز جمعیتی کشور از جمله استانهای تهران، اصفهان، البرز، مرکزی و قزوین، موقعیت ممتاز جغرافیایی ، مطمئن ترین ، مناسب ترین و کوتاهترین پل ارتباطی با کشورهای حوزه قفقاز، عراق ترکیه و اروپای شرقی، نقش مؤثر در اقتصاد ملی و تجارت خارجی به عنوان دومین بندر مهم کشور با سابقه ۹۰ ساله در ارائه خدمات بندری، بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و پیشرفته ترین تجهیزات ویژه بندری و ساماندهی آن در قالب ناوگان تجهیزات خشکی و دریایی، توان ارائه خدمات به انواع کالاها (کانتینری، غلات، فله، کیسه ای، متفرقه، مواد نفتی، روغن مایع، مواد معدنی و ساختمانی، پودرهای صنعتی و ...)، پست اسکله فعال با عمق متوسط ۵/۱۳ متر، برخورداری از تسهیلات ومعافیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، مناسب ترین بندر کشور جهت ترانشیپ کالا به کشور های شمال خلیج فارس،

اتصال به شبکه راه های اصلی ترانزیتی و راه آهن سراسری کشور، بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محمولات فله خشک و مایع، قابلیت تخلیه و بارگیری کشتی های کانتینری پست پاناماکس( نسل چهارم) و کشتی های با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن، وجود ترمینال های اختصاصی کانتینری، عمومی، فرآورده های نفتی و مواد معدنی، بهره مندی از تجهیزات پیشرفته و مناسب بندری و دریایی به منظور ارائه خدمات سریع و ایمن به کشتی، برخورداری از پایین ترین نرخ تمام شده کالاهای وارداتی-صادراتی در بین بنادر کشور، بر خورداری از سیستم یکپارچه (IMS) و سیستم بین المللی امنیت اطلاعات (SMS)، برخورداری از سیستم تک پنجره به منظور ارائه خدمات متمرکز به مشتری

آخرین مقالات
صفر تا صد صادرات میوه به عمان

صادرات میوه، یکی از دشوارترین اقدامات اقتصادی اما در عین حال، بسیار سودمند است که همواره اغلب کشورها برای بهبود و رشد اقتصاد خود آن را انجام می‌دهند.
ایران به جهت برخوردار بودن از شرایط آب و هوایی معتدل و تنوع فصلی منحصر به فرد، محصولات کشاورزی زیادی از جمله میوه، سالانه به دیگر کشورها صادر می‌کند. عمان از جمله همسایه‌های جنوبی شرقی ایران است که به جهت نزدیک بودن شرایط جغرافیایی و همچنین ارتباط تجاری دوستانه و طولانی، از سودمند‌ترین هدف‌های تجاری ایران است.
در این مقاله قصد داریم به بررسی صادرات میوه به عمان و شرح جزئیات این اقدام تجاری و اقتصادی بپردازیم.

تاریخ انتشار: 1403/04/28
آشنایی با واردات دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته به ابزاری حیاتی برای حفظ امنیت و ارتقای سطح زندگی در ایران تبدیل شده‌اند. از منازل و مشاغل گرفته تا فضاهای عمومی و دولتی، این دوربین‌ها نقشی اساسی در پیشگیری از جرم، نظارت بر فعالیت‌ها و جمع‌آوری شواهد در صورت وقوع جرم ایفا می‌کنند.
با توجه به تقاضای فزاینده برای دوربین‌های مداربسته در ایران، واردات این تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. در مقاله حاضر به بررسی اهمیت این موضوع و آشنایی با مراحل آن پرداخته‌ایم.

تاریخ انتشار: 1403/04/23
صفر تا صد واردات لوازم جانبی موبایل از چین

واردات لوازم جانبی موبایل از چین به ایران یکی از راه‌های پرطرفدار و پر سود در تجارت بین‌المللی است. با توجه به رشد روزافزون صنعت موبایل و تقاضای بالای کاربران برای محصولات متنوع و با کیفیت، نیاز به لوازم جانبی مختلف همچون قاب، محافظ صفحه، کابل‌های شارژ، هدفون و سایر ملزومات بیش از پیش احساس می‌شود. چین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصولات در جهان، با ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب، مقصد اصلی بسیاری از بازرگانان و واردکنندگان ایرانی محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم از صفر تا صد مراحل و چالش‌های واردات لوازم جانبی موبایل از چین را بررسی کنیم و راهکارهایی برای موفقیت در این مسیر ارائه دهیم.

تاریخ انتشار: 1403/04/20
اینویس چیست (آشنایی با invoice)

در دنیای تجارت، تبادل کالا و خدمات امری رایج و ضروری است. برای ثبت و رسمیت بخشیدن به این تبادلات، اسنادی به نام اینویس(invoice) یا فاکتور صادر می‌شود. در این مقاله به طور مفصل به بررسی فاکتور، انواع آن، کاربردها و نکات مهم مربوط به آن می‌پردازیم.

تاریخ انتشار: 1403/04/18
جست و جو