English

پورتال مشتریان

۰۲۱۴۲۰۱۳۰۰۰

هزینه‌های حمل بار هوایی از چین

برای واردات از چین گزینه‌های مختلفی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به حمل بار دریایی و هوایی اشاره کرد. برای تحویل سریع‌تر کالاهای کوچک و سبک مانند لوازم الکترونیکی، ساعت و جواهرات، حمل بار هوایی از چین بهترین گزینه است. برای حمل بار هوایی از چین به ایران، می‌توانید از طریق شرکت نمایندگی کشتیرانی و خدمات بار هوایی دیبا هوا دریا با هزینه مناسب و در مدت زمان کم بار خود را صادر کنید.

air-freight-costs-from-china

هزینه‌های حمل بار هوایی از چین

برای واردات از چین گزینه‌های مختلفی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به حمل بار دریایی و هوایی اشاره کرد. برای تحویل سریع‌تر کالاهای کوچک و سبک مانند لوازم الکترونیکی، ساعت و جواهرات، حمل بار هوایی از چین بهترین گزینه است. هنگام محاسبه هزینه هر کیلو بار هوایی از چین، باید مواردی مثل وزن محصول، ابعاد، سرعت مورد نیاز، خدمات اضافی و در دسترس بودن فرودگاه را در نظر بگیرید.

برای حمل بار هوایی از چین به ایران، نرخ‌ها را بین فورواردرها و شرکت‌های فریت بار مقایسه کنید؛ زیرا این قیمت براساس انواع قرارداد و هزینه‌های جانبی متفاوت است. درنهایت، یک شرکت حمل بار مناسب با قیمت‌گذاری شفاف و قابلیت ردیابی محموله را انتخاب کنید. در ادامه درباره مزایا و عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌های این نوع حمل بار از چین صحبت خواهیم کرد.

 

حمل و نقل هوایی

 

مزایای حمل هوایی از چین

حمل بار هوایی از چین به ایران مزایای عمده‌ای برای شرکت‌های واردکننده دارد. حمل بار هوایی سریع، ایمن و در دسترس است و این ویژگی‌ها، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مشاغلی تبدیل می‌کند که به دنبال ساده‌سازی فرایندهای لجستیکی هستند. حمل بار هوایی از این کشور، در مقابل حمل دریایی دارای مزایایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • زمان حمل‌ونقل سریع برای سرعت‌بخشی به توزیع یا تولید محصول
  • رزرو آسان با ارسال درب‌به‌درب بار از طریق شرکت‌هایی مانند دیبا هوا دریا
  • امکان ردیابی محموله برای نظارت بر وضعیت
  • مقرون‌به‌صرفه بودن در مقایسه با حمل‌ونقل دریایی، به‌ویژه برای محصولاتی با ارزش بالا و وزن کم

در ادامه، به بررسی هریک از این مزایا می‌پردازیم.

 

سرعت بالای حمل بار هوایی از چین

شرکت‌های حمل بار هوایی به طور متوسط کالاهای ارسالی از چین را بین ۷ تا ۱۰ روز کاری به ایران تحویل می‌دهند. البته زمان حمل بار به مسیرهای پرواز و فرکانس بین چین و منطقه تحویل بار در ایران بستگی دارد. حال می‌توانید این زمان را با زمان ۴۰ روزه (و بیشتر) در فریت بار اقیانوسی مقایسه کنید. تازه این بدون احتساب زمان ترخیص کالا از بندر و تحویل نهایی آن است؛ بنابراین، حمل بار هوایی از این کشور یک ماه یا بیشتر در زمان شما برای عرضه یا انبار کردن محصولات وارداتی صرفه‌جویی می‌کند.

سرعت بالای سفرهای هوایی از چین به ایران، این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد که رقبای خود را در بازار شکست دهند. موجود کردن سریع کالاها در انبار از طریق حمل بار هوایی، مزیت رقابتی قابل‌توجهی را برای فروشندگان ایرانی فراهم می‌کند. انتخاب روش حمل بار هوایی از چین به ایران، به‌خصوص برای صنایعی که اولویت اول بودن یا چابکی زنجیره تأمین حیاتی است، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. با انتخاب این روش می‌توانید سود خود را زمانی که فروشندگان دیگر منتظر رسیدن محموله خود از طریق فریت اقیانوسی هستند، به دست بیاورید.

 

مقرون به صرفه بودن برای کالاهای سبک و با ارزش

هزینه هر کیلو بار هوایی از چین به ایران، دارای نرخ پایه بالاتری نسبت به حمل بار دریایی است، اما این روش برای کالاهایی که وزن کم و ارزش بالایی دارند، مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. محموله‌های هوایی از چین به ایران، درصد پایینی از حجم واردات را تشکیل می‌دهند، اما به نظر می‌رسد که بخش زیادی از ارزش کل واردات را شامل شوند. همچنین حق بیمه پرداختی برای لوازم الکترونیکی گران‌قیمت و سبک‌وزن، پوشاک و محصولات دارویی کاملاً منطقی است.

در مقابل، هزینه هر کیلو بار هوایی از چین برای محصولات سنگین و حجیم مانند مبلمان یا پارچه، اغلب به‌صرفه نخواهد بود. برای واردات این‌گونه کالاها، بهتر است از روش‌های فریت بار اقیانوسی استفاده کنید که قیمت تمام شده بر اساس وزن بار شما محاسبه می‌گردد.

در قیمت‌گذاری حمل بار هوایی، هزینه‌ها بر اساس وزن بار یا ابعاد آن تعیین می‌شود. بسته به نوع باری که می‌خواهید به ایران وارد کنید، هر دو حالت یعنی هزینه هر کیلو بار هوایی از چین و هزینه بار بر اساس ابعاد را در نظر بگیرید و به کمک فورواردر خود آن‌ها را با هم مقایسه کنید. کارشناسان پورتال مشتریان دیبا هوا دریا آماده ارائه مشاوره رایگان در این زمینه هستند و می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید. در ادامه، بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

عوامل تأثیرگذار بر هزینه هر کیلو بار هوایی از چین

هزینه هر کیلو بار هوایی از چین، یا بر اساس وزن واقعی و یا بر اساس وزن حجمی تعیین می‌شود. وزن حجمی برای اقلام بزرگ و سبک مانند خرس‌های عروسکی مناسب‌تر است. برای محاسبه حجم مکعب، از ابعاد استفاده می‌شود و سپس این مقدار در یک ضریب چگالی استاندارد ضرب خواهد شد.

در مقابل، وزن واقعی برای کالاهای متراکم بهتر جواب می‌دهد. وزن محموله بر حسب کیلوگرم ضربدر نرخ هر کیلو خواهد شد. خطوط هوایی هر کدام را که محاسبه وزن منجر به هزینه بالاتری شود، دریافت می‌کنند. این تضمین می‌کند که آن‌ها هزینه خدمات خود را به طور کامل و بر اساس کارایی فضا دریافت کرده‌اند. مثلاً وزن حجمی برای خرس‌های عروسکی و وزن واقعی برای ماشین‌آلات و لوازم الکترونیکی دریافت می‌شود. دانستن این معیارها به تخمین هزینه‌های حمل بار هوایی از چین کمک می‌کند. البته این مبالغ به عوامل متعددی بستگی دارد و ممکن است برای بارهای خاص، نرخ متفاوتی لحاظ شود. به‌منظور آگاهی از هزینه هر کیلو بار هوایی از چین بسته به نوع محموله خود، می‌توانید با کارشناسان شرکت دیبا هوا دریا تماس بگیرید و به‌صورت رایگان از آن‌ها مشاوره دریافت نمایید.

 

حمل بار هوایی

 

نکات کلیدی در هنگام حمل بار هوایی از چین به ایران

هنگام بررسی گزینه‌های مورد نظر خود برای حمل بار هوایی از چین، به خاطر داشته باشید که فاکتورهای حجمی بر اساس حامل و چگالی محصول متفاوت هستند. در ادامه، به نکات کلیدی که این روش حمل بار را برای شما مناسب می‌سازند، می‌پردازیم.

  • این روش بار برای کالاهایی با ارزش بالا، کم‌حجم و متراکم مانند لوازم الکترونیکی و جواهرات مناسب‌تر است.
  • حمل بار هوایی از چین برای محموله‌هایی با وزن زیر ۵۰ کیلوگرم و حجم پایین‌تر از ۲ متر مکعب مناسب خواهد بود.
  • سرعت بالای حمل بار در این روش آن را برای موارد فورس ماژور مناسب می‌سازد. این روش هزینه بیشتری نسبت به حمل بار دریایی دارد، اما برای تحویل فوری یا محموله‌های گران‌قیمت بهتر است.

برای انتخاب بهترین حالت بر اساس نیازهای خود، حمل بار هوایی و دریایی را با هم مقایسه کنید. ارزیابی نکات و عوامل بالا، مشخص می‌کند که آیا پرداخت مبلغ بیشتر به ازای هزینه هر کیلو بار هوایی از چین، برای واردات شما منطقی است یا خیر. همچنین موارد دیگری وجود دارند که در هنگام حمل بار هوایی از چین، باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید. برای مثال:

  • هزینه بیمه برای این کار حدود ۱ تا ۲ درصد ارزش محموله خواهد بود.
  • آسیب‌های ناشی از بسته‌بندی یا جابه‌جایی نامناسب، باید پوشش داده شوند.
  • در صورت ناقص بودن بارنامه، باید غرامت دریافت کنید.
  • مراقب محدودیت‌های حمل بار باشید. به عنوان مثال باتری‌های لیتیومی نیاز به لیبل خاصی دارند.
  • با یک شرکت فریت بار مجرب و آشنا به قوانین مانند «دیبا هوا دریا» کار کنید.
  • با شرکتی کار کنید که محافظت از محموله را تا درب انبار شما تضمین کند.

انتخاب شرکت حمل بار و بیمه‌گذار مناسب، برای محافظت از محموله در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی بسیار توصیه می‌شود. با این کار، هزینه اندکی می‌پردازید و از محموله خود محافظت می‌کنید.

 

حمل بار هوایی از چین به تهران

 

شش مرحله اصلی در حمل بار هوایی از چین

حمل بار از چین به روش هوایی 6 مرحله دارد که در ادامه در موردشان صحبت می‌کنیم. دانستن این گردش کار، کارایی واردات شما را در هنگام حمل بار هوایی از چین به ایران افزایش می‌دهد. نظارت بر وضعیت و داشتن کلیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص سریع از گمرک نیز ضروری است. دیبا هوا دریا به‌عنوان متخصص حمل بار هوایی برای محموله‌های با نیاز به مجوزهای خاص، این مرحله را هم برایتان تسهیل می‌نماید.

  • انتقال کالاها از تأمین‌کننده به فرودگاه مبدأ
  • بارگیری محموله در هواپیما
  • حمل بار از طریق هواپیما به سمت فرودگاه مقصد
  • عبور از گمرک و پرداخت عوارض فرودگاهی
  • تخلیه محموله و آماده‌سازی آن برای تحویل
  • مدیریت انتقال بار به انبار تحویل‌گیرنده نهایی

 

راهکارهایی برای کاهش هزینه حمل بار هوایی از چین

هزینه هر کیلو بار هوایی از چین، بر اساس متر و معیارهای مختلفی محاسبه می‌شود که گاهی اوقات، این مبلغ دامنه سود شما را بسیار محدود می‌کند. برای حل این مسئله، راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

ادغام محموله‌ها

ادغام چندین محموله در بارهای بزرگ‌تر، می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه هر کیلو بار هوایی از چین شود. با به حداکثر رساندن استفاده از ظرفیت بار، فرستنده‌ها می‌توانند در مورد نرخ‌های مطلوب با حامل‌ها مذاکره و آن را بهینه‌سازی کنند. علاوه بر این، ادغام بار هزینه‌های لجستیکی و اداری را به حداقل می‌رساند و به این ترتیب، نرخ نهایی کاهش پیدا می‌کند.

 

مذاکره درباره نرخ با حامل

مذاکره مؤثر با خطوط هوایی و حامل‌های بار برای تضمین نرخ رقابتی در حمل بار هوایی از چین به ایران ضروری است. شرکت حمل بار باید از داده‌های بازار، تعهدات حجمی و مشارکت‌های بلندمدت برای مذاکره و توافق بر سر قیمت‌گذاری مطلوب استفاده کند. علاوه بر این، جستجو در مسیرهای جایگزین و آلترناتیوهای خدمات، می‌تواند فرصت‌های مخفی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها را در اختیار شما بگذارد.

 

بهینه‌سازی بسته‌بندی و بارگیری

بسته‌بندی کارآمد و استفاده صحیح از شیوه‌های بارگیری، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های حمل و نقل هوایی دارد. با به حداقل رساندن مواد اضافی در بسته‌بندی و بهینه‌سازی ابعاد محموله، فرستنده می‌تواند وزن حجمی بار را کاهش داده و تراکم محموله را افزایش دهد. علاوه بر این، استفاده از فرمت‌های استاندارد بسته‌بندی و استفاده از نرم‌افزارهای بهینه‌سازی بار می‌تواند فرایند حمل‌ونقل را ساده‌تر کند و هزینه‌ها را به حداقل برساند.

 

حمل بار هوایی از چین به ایران

 

سخن پایانی

تجزیه و تحلیل هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران، اطلاعات باارزشی را برای شرکت‌های واردات و صادرات فراهم می‌کند. با درک عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری، استفاده از استراتژی‌های صرفه‌جویی در هزینه و پیش‌بینی ترندهای آینده بازار، شرکت‌های حمل بار می‌توانند لجستیک محموله‌های هوایی را به طور مؤثری مدیریت نموده و از فرصت‌های موجود در بازار جهانی استفاده کنند. برای شروع حمل بار هوایی از چین به ایران، بدون هیچ‌گونه استرس و دغدغه، هم‌اکنون می‌توانید با ما تماس بگیرید. دیبا هوا دریا محموله شما را از مبدأ تا مقصد همراهی می‌کند و تمام مسائل لجستیکی و قانونی را در حد توان برایتان حل می‌کند.