English

پورتال مشتریان

۰۲۱۴۲۰۱۳۰۰۰

هزینه‌های حمل دریایی از چین

حمل دریایی از چین، می‌تواند یک تجارت سودمند باشد، اما درک فرایند کارها و الزامات مربوط به هزینه حمل بار دریایی از چین به ایران توسط شرکت حمل و نقل دریایی، ضروری است. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، برای مدیریت تدارکات و مقابله با هر چالشی که ممکن است پیش آید، آماده خواهید بود.

shipping-costs-from-china

هزینه‌های حمل دریایی از چین

حمل دریایی از چین، می‌تواند یک تجارت سودمند باشد، اما درک فرایند کارها و الزامات مربوط به هزینه حمل بار دریایی از چین به ایران توسط شرکت حمل و نقل دریایی، ضروری است. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، برای مدیریت تدارکات و مقابله با هر چالشی که ممکن است پیش آید، آماده خواهید بود. 
بدین منظور، ابتدا باید بررسی کنید مواردی که قصد ارسالش را دارید، مجاز هستند یا خیر. همچنین مطمئن شوید که محصولات شما معیارهای خاصی را رعایت می‌کنند تا هرگونه مسائل قانونی یا مشکلات گمرکی را پیش‌بینی کنید. واردات برخی کالاها به ایران ممنوع است، بنابراین بررسی هرگونه محدودیت خاص برای حمل دریایی از چین مهم خواهد بود.
همچنین یافتن یک نمایندگی کشتیرانی با ارتباطات قوی در ایران توصیه می‌شود. این شرکت‌ها نقش اساسی در تسهیل فرایند ترخیص کالا از گمرک ایفا می‌کنند و با آماده‌سازی تمام اسناد لازم، به شما کمک می‌کنند تا مجوزهای قانونی لازم را اخذ نمایید. به یاد داشته باشید که حمل دریایی از چین به ایران، مشمول مالیات و عوارض است. 
برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، بهتر است با یک شرکت مجرب و حرفه‌ای کار کنید. دیبا هوا دریا یکی از بهترین شرکت‌هایی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در ادامه، با سایر مسائل مربوط به هزینه‌های حمل دریایی بار از کشور چین آشنا خواهید شد.

 

 

هزینه حمل دریایی کالا از چین

وقتی برای واردات از چین به ایران، روش باربری دریایی را انتخاب می‌کنید، باید چند فاکتور کلیدی را به خاطر بسپارید. در این مطلب، نحوه مواجهه درست با عواملی را که می‌توانند بر هزینه حمل دریایی کالا از چین تأثیر بگذارند، بررسی خواهیم کرد. این عوامل بر هزینه حمل بار دریایی از چین به ایران، تأثیرگذار هستند. 

 

خدمات بندر به بندر

سرویس بندر به بندر ابتدایی‌ترین نوع خدمات در حمل دریایی از چین است که در آن محموله شما از یک بندر به یک بندر دیگر منتقل می‌شود. بنادر اصلی ایران مانند بندرعباس، بندر امام خمینی، بند بوشهر، بندر عسلویه و بندر چابهار در ساحل خلیج‌فارس و گاهی دریای عمان متمرکز شده‌اند. در اینجا چند نکته اساسی در هنگام استفاده از سرویس بندر به بندر را مرور می‌کنیم:

  • اطمینان حاصل کنید که شرکت خدمات‌دهنده به شما با هر دو طرف حمل دریایی در بنادر مبدأ و مقصد ارتباط دارد.
  • مدت زمان ترانزیت را پیگیری کنید، زیرا بسته به مسیر و شرایط ترخیص کالا از گمرک، حمل دریایی از چین به ایران معمولاً بین 28 تا 45 روز ممکن است طول بکشد.

 

خدمات درب به درب

خدمات حمل بار درب به درب، فرایند فریت بار را برای شما آسان‌تر می‌کند، زیرا شرکت حمل‌ونقل تمام جنبه‌های مربوط به تحویل بار در نقاط مبدأ و مقصد را انجام می‌دهد. در اینجا مواردی وجود دارند که هنگام استفاده از خدمات تحویل بار درب به درب باید در نظر بگیرید:

 

 

بیمه محموله هنگام حمل دریایی از چین

بیمه به محافظت از محموله شما در برابر حوادث و آسیب‌های غیرمنتظره کمک می‌کند و در طول فرایند حمل‌ونقل، آرامش خاطر را برایتان به ارمغان می‌آورد. در این بخش، از طریق اصول اولیه بیمه شما را با نحوه محاسبه نرخ بیمه حمل بار دریایی آشنا خواهیم کرد.
برای شروع، حق بیمه محموله خود را محاسبه کنید. مبلغ بیمه را می‌توان با ضرب قیمت فاکتور CIF در 110% یا 120% برای موارد خاص، تعیین کرد. سپس حق بیمه با ضرب مبلغ بیمه در نرخ بیمه محاسبه می‌شود.

  • مبلغ بیمه = قیمت فاکتور CIF * 110%
  • حق بیمه = مبلغ بیمه * نرخ بیمه

انتخاب ارائه‌دهنده خدمات بیمه، گام مهم بعدی شما خواهد بود. با یک شرکت بیمه قابل اعتماد و معتبر کار کنید؛ زیرا آن‌ها احتمالاً پوشش، پشتیبانی و خدمات کلی بهتری ارائه می‌دهند. همچنین اطمینان حاصل کنید که هر گونه استثنا یا محدودیتی که ممکن است در مورد محموله خاص شما اعمال شود را به دقت بررسی کنید.

 

 

مالیات و عوارض پرداختی هنگام حمل دریایی از کشور چین

میزان مالیات و عوارضی که هنگام حمل دریایی از چین به ایران می‌پردازید، به عوامل مختلفی از جمله نوع کالا، ارزش آن و مقررات گمرکی هر دو کشور بستگی دارد. گمرک ایران عوارض و مالیات‌های قابل اعمال را بر اساس ارزش اظهارشده و طبقه‌بندی کالا ارزیابی می‌کند. شرکت دیبا هوا دریا این با در نظر گرفتن این مبالغ، کلیه امور مربوطه را برای شما انجام خواهد داد.

 

تفاوت بار LCL و FCL در حمل دریایی از چین

بار کامل کانتینر: نمایندگی کشتیرانی و حمل بار هوایی دیبا هوا دریا، خدمات منظم فریت بار اقیانوسی از چین را به‌صورت FCL (بار کامل کانتینر) ارائه می‌دهد. این راه‌حل تحویل ایمن و قابل اعتماد بار را تضمین می‌کند؛ زیرا کانتینر شما از ابتدا تا مقصد نهایی، کاملاً مهروموم خواهد شد. دو گزینه رایج برای این نوع از حمل دریایی، شامل موارد زیر است:

  • یک کانتینر 20 فوتی که ظرفیت داخلی آن 33 متر مکعب است.
  • یک کانتینر 40 فوتی که تا 66 متر مکعب ظرفیت دارد و می‌تواند برای حمل محموله‌های بزرگ استفاده شود.

بار کمتر از کانتینر (LCL): اگر مقدار نسبتاً کمی بار ارسال می‌کنید، این روش حمل دریایی برایتان مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. زیرا تنها بخشی از کانتینر برای حمل کالاهای شما استفاده می‌شود. حمل بار LCL یک راه‌حل عالی برای کاهش هزینه‌های شما خواهد بود. محموله شما به‌صورت اشتراکی در یک کانتینر، با محموله دیگر مشتریان بارگیری می‌شود؛ بنابراین شما فقط برای ظرفیت مورد نیاز خود هزینه می‌پردازید. حمل دریایی از چین به این روش، برای حجم ۰.۵ تا 15 متر مکعب ایده‌آل است، اما ممکن است بر اساس بندر مبدأ نوسان داشته باشد؛ بنابراین بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آن، با کارشناسان پورتال مشتریان دیبا تماس بگیرید.

 

مزایای حمل دریایی از چین

برای بسیاری از کسب‌وکارها، کار با یک شرکت قابل اعتماد مانند دیبا هوا دریا برای حمل دریایی از چین و دیگر کشورها ضروری است. با استفاده از لجستیک تخصصی شخص ثالث، مشاغل می‌توانند به راحتی و به طور قانونی، با اطمینان خاطر به واردات و صادرات محموله‌های خود بپردازند؛ زیرا این شرکت‌ها از قبل همه معیارها را می‌دانند. این کار یک صرفه‌جویی عالی در زمان و هزینه‌های شما خواهد بود.
پس از انتخاب یک شرکت مناسب، محصولات شما به‌صورت توافقی به بندر مدنظر شما منتقل می‌شوند. یکی دیگر از مزایای حمل دریایی از چین، این است که در واردات بارهایی با حجم کم، می‌توانید از روش LCL (کمتر از بار کانتینر) به‌عنوان یک راهکار مقرون‌به‌صرفه، استفاده کنید. برای ارسال این مقادیر، از فریت بار هوایی نیز استفاده می‌شود، اما هزینه حمل بار دریایی از چین به ایران به مراتب کمتر از این حالت است.

در مجموع، استفاده از حمل دریایی در مقایسه با سایر اشکال حمل بار، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این روش با محیط زیست سازگارتر است و همچنین می‌توان جابه‌جایی اقلام بزرگ و سنگین در مسافت‌های طولانی را با قیمت پایین‌تری انجام‌پذیر نمود.

 

سخن پایانی

نمایندگی کشتیرانی و حمل بار هوایی دیبا هوا دریا، یک شرکت معتبر لجستیکی و فریت بار است که در حمل دریایی بار از کشور چین تخصص دارد. شما بنا به دلایل زیر، می‌توانید برای برآورده ساختن نیازهای خود در این زمینه به ما اعتماد کنید:

  • تجربه: دیبا هوا دریا تجربه زیادی در حمل دریایی بار از چین به ایران دارد.
  • شبکه: این شرکت دارای شبکه‌ای قدرتمند از شرکا، نمایندگان و حاملان بار برای تسهیل حمل دریایی از چین است.
  • راهکارهای سفارشی: دیبا هوا دریا می‌تواند راهکارهای متناسب با نیازهای خاص شما در زمینه واردات محموله از چین به ایران ارائه دهد.
  • انطباق: این شرکت از تمام مقررات گمرکی آگاهی دارد و می‌تواند در واردات بارهایی که نیاز به مجوزهای خاص قانونی دارند، به شما کمک کند.
  • رهگیری و پشتیبانی: دیبا هوا دریا خدمات رهگیری و پشتیبانی از مشتری را به بهترین نحو انجام می‌دهد و در تمام طول فرایند حمل دریایی، به شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
  • مقرون‌به‌صرفه بودن: شرکت ما می‌تواند به شما کمک کند تا بدون به خطر افتادن کیفیت خدمات، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای برای حمل بار خود پیدا کنید. 

 

قبل از انتخاب شرکت مورد نظر خود برای حمل دریایی از چین، توصیه می‌شود قیمت‌ها را بپرسید، خدمات آن‌ها را با هم مقایسه کنید و نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید. در نهایت و در صورتی که دیبا هوا دریا انتخاب شما برای این کار بود، می‌توانید جهت ثبت سفارش با شماره تماس پورتال مشتریان ما تماس بگیرید.